Wednesday, January 19, 2011

BICARA CINTA


YA ALLAH jika aku jatuh cinta,

Cintakanlah aku pada seseorang

Yang melabuhkan cintanya

Padamu, agar bertambah

Kekuatanku untuk menyintaimu.

YA MUHAIMIN jika aku jatuh hati,

Izinkanlah aku menyentuh hati

Seseorang yang hatinya tertaut

Padamu agar tidak terjatuh aku

Dalam jurang cinta nafsu…

YA RABBANA jika aku jatuh

Hati, jagalah hatiku

Padanya agar tidak

Berpaling daripada

Hatimu…

YA RABBUL IZZATI jika aku

Rindu, rindukanlah aku

Pada seseorang yang

Merindui syahid di

Jalanmu…

YA ALLAH jika aku menikmati

Cinta kekasihmu, janganlah

Kenikmatan itu melebihi

Kenikmatan indahnya

Bermunajat di sepertiga malam

Terakhirmu…

YA ALLAH jika aku jatuh hati

Pada kekasihmu, jangan biarkan

Aku tertatih dan terjatuh dalam

Perjalanan panjang menyeru

Manusia kepadamu…

YA ALLAH jika kau halalkan aku

Merindui kekasihmu, jangan biarkan

Aku melampaui batas sehingga

Melupakan aku pada cinta hakiki dan

Rindu abadi hanya kepadamu.

Amin…


p/s : kadang2 aku pelik macam mana rasa cinta tu boleh wujud...aku tertanya-tanya bes sangat ke bercinta?..dan aku masih kompius mana lagi bes antara bercinta lepas kawen atau sebelum kawen...dan kadang2 aku jeles tgk kawan yg duk syokkk bercinta tu...dan aku lagi keliru bila pasangan yg sdg bercinta clash, senang2 je dorang dapat yg laen...mungkin aku yg nampak pelik kat sini sbb mempersoalkan soalan yg tak masuk akal...haha...ada seseorang tanya aku samada aku pernah bercinta atau tak...dan aku pula dgn innocent nya menjawab "tak"...dan dia dgn muka agak pelik terkejut dgn jawapan aku...walaupun benda ni dah lama, aku masih lagi berfikir adakah bercinta tu "wajib"...okayy aku mmg ketinggalan zaman..hoho

2 commento:

..hizamirahim.. said...

hurm.
cinta tu terpulang la kat masing2.
nak sekarang ke, nak masa kawen ke.
XD

.::zaimah::. said...

xsampai seru lagi..haha

Post a Comment

drop your link here :)