Wednesday, December 15, 2010

MANUSIA ITU DAN INI

salam semua...

cmne hari ni?sihat x?
susah kan hidup ni kalau kita dengar cakap orang kan...
dan susah jugak kalau kita tak dengar cakap orang kan..
semuanya serba tak kena..

apa yang kita buat salah..tak buat pun salah jugak..
kita pakai macam ni salah, tak pakai lagi lah salah..
kita senyum, cakap kita gedik..
tak senyum, cakap kita sombong..
kita duk sembang2, cakap kita tak reti hargai masa..
kita study, cakap kita nak tunjuk hebat..
kita cakap banyak, cakap kita mulut becok..
kita senyap, cakap kita tak nak kawan ngan dia..

semuaaaa kita buat salah kan..
dia je yang betul..

kita jangan sedih taww..
sebab manusia memang macam ni...
manusia memang tak puas hati dengan orang lain..
cuba kawan2 baca kisah luqman al-hakim dan baghalnya...
nanti kita share okesss.. :)


kita tak boleh baca hati manusia..

2 commento:

i z z a t i said...

itu la manusia...
xpenah nk ukur bju di bdan sendiri dulu !!
taw2 dah ciap spsg bju tuk org lein....

tukg2 jahit sume! pstikn anda mengukur dan menjahit bju anda dulu sblm melakukn nye tuk org lein...sekian...heheee

.::zaimah::. said...

perumpaan yg bjak..keh3

Post a Comment

drop your link here :)